Je sushi dietní recept na věčné mládí?

Je sushi dietní recept na věčné mládí?

Sushi máme všichni zažité jako lehké a zdravé jídlo, které nás udrží navždy mladé. Vždyť pochází z Japonska a tamní obyvatelé vypadají, jako kdyby lék na věčné mládí objevili už dávno. Možná vás ale překvapí, že sushi má i svá negativa. Co myslíte, je sushi dietní?

Sushi je plné prospěšných látek

Nejprve se ale podíváme na pozitivní stránky oblíbeného pokrmu. Tradiční japonská specialita je bohatá na vitamíny A, B12, C a D, minerály, bílkoviny a omega-3 kyseliny. Rýžový ocet, který se do rýže přidává, také podporuje trávení. Mořské řasy obsahují vitamín A, B a C, hořčík, vápník, jód a železo.

Sushi je jednoznačně rychlým zdrojem bílkovin a často po něm saháme ve chvíli, kdy se potřebujeme nasytit, ale nechceme se cítit narvaní k prasknutí. Určitě se tedy shodneme, že sushi je zdravé. Potvrzují to i výživoví poradci. Podle nich se to ale s konzumací japonské lahůdky nemá přehánět.

Pár kousků stačí

Sushi totiž na druhou stranu obsahuje spoustu sodíku. A samotná rýže je zdrojem velkého množství uhlohydrátů. Pokud se tedy usadíte k running sushi a budete ochutnávat jeden kousek za druhým, už se nedá mluvit o zdravém stravování. Spořádáte spoustu sacharidů a nadbytek soli ze sójové omáčky.

Je sushi dietní?je sushi dietní? milujusushi.cz

Tato japonská delikatesa je sice zdravá, ale myslíte, že je sushi dietní? Při správné konzumaci ano. Platí, že stačí osm až deset kousků sushi. Určitě se ale vyhněte těm, které jsou smažené a obsahují majonézu. A vychutnejte si sushi raději k obědu než večer – rýže je vysoce energetická a před spaním ke snižování váhy příliš nepřispěje.
Mezi pozitivní vlastnosti sushi patří to, že jde o čerstvý pokrm s obsahem zeleniny a mořských plodů. Zároveň ale také obsahuje velké množství rýže, která je plná takzvaných bílých kalorií. Pokud jí sníte hodně, už se sushi nedá považovat za dietní jídlo.

Kterým druhům sushi se při dietě vyhnout

Pokud dodržujete dietní stravu a snažíte se zhubnout, vynechte ze svého jídelníčku tempura rolky, sushi s pikantní nebo unagi omáčkou, případně rolky s krémovým sýrem. Tyto druhy nejsou vůbec dietní a k úbytku na váze by vám moc nepomohly. Neklesejte ale hned na mysli, sushi si můžete i nadále dopřávat i při snižování váhy a zdravém životním stylu. Stačí jen sáhnout po těch správných variantách a sníst rozumný počet kousků sushi.

Dietní sushi varianty

Sushi může být skvělým pomocníkem při dietě. Musíte ale vynechat omáčku a vybrat vhodné druhy. Které to jsou?

  • Sushi s čerstvou syrovou rybou (losos, tuňák, pstruh),
  • zeleninové rolky,
  • sushi z hnědé rýže,
  • California rolls,
  • tuna rolls bez pikantní omáčky,
  • rainbow rolls.

V japonské stravě platí, že střídmost je základ. S konzumací sushi to proto nepřehánějte a vyhněte se všem smaženým variantám a tučným rybám. Dopřejte si výborné čerstvé ryby, zeleninu, avokádo, řasu i rýži tak, jak vám to chutná nejvíce a myslete také na to, abyste nekonzumovali příliš velké množství sushi.

je sushi dietní?

Tip: Vyzkoušejte také sushi s pohankovými nudlemi soba podle našeho receptu! Soba nudle mají skvělé nutriční hodnoty a jsou proto skvělé při redukci tělesné hmotnosti.

Sledujte nás na facebooku, aby vám už neutekl žádný recept ani zajímavá soutěž!

Sledujte náš Facebook

Autor
Barbora
27. 11. 2017
Tagy
#tradice #příprava #suroviny
Komentáře

Komentáře nejsou povoleny.